Friday 5 August 2011

Gutter berayun hanya di Bukit Marak.......

Ni gambar overall pembikinan kerja kerja tu....Ni kes ambik syarat jaaa. kalau lah aku dapat sangkut telur si mamat yang buat kerja ni salai dia kat api baru tahu.
4 bracket jaa. kena ingat bendaa tu dilekatkan n kpd peleh plastik fibre.. dah laa  kasi bikin automatik berhayun kalau angin ribut kaa hujan lebat kee tahu laa wweather kat Bukit marak ni musimm hujan..atas bumbung lak air buang nyaaaaaa. Patut buat laa sanapi kebawah terus ka longkang..Kencicng lagi.

 Sedangkan tali kabel TNB yang terikat kat rumah aku itu hari dia lekat ket peleh laa ni TNB tercabut habis masa hujan dan anginn riibut..mana dia tahan. Nnasib baaik wire elektrik tak putus kasi short ccircuit  bangunan rumah tu.. emmm tka caya tanya body guard TOKKI the great.. cian TOKKI kelam kabut panggil orang lain kontraktor elektrik hook semula kat didnding simen.. TU baru betulllllllllllllllllKUAT teguh.. Orang TNB dulu pun otak ciput juga janji siap..kenapa di lekatkan wire tension cable untuk elekrtik tu kat papan peleh plastik fibre..so tungugk tercabut laa..kira laa TENSION /TENSILE..... regangan tuu kalau lebih sikit terus tercabut.... memang aku dah agak tapi masa buat tak semopat nak komplaini aku tak dak .  Tak paa TOKKI dah tolong settla dah buat LAIN. Timo kasih TOKKI.. .......

Ada betul kaa kome aku nii haha sedih zaman sekarang kaki kencing ramai sanagt..terang terangn lak tuu....Hidup ni susah rupanya.....Banyak sangat manusia manusia macam nii.

No comments:

Post a Comment